ITSM-ITIL

Monitoring aktuálních informací a webových zdrojů týkajících se "IT Service Managementu" - ITSM, jmenovitě "Information Technology Infrastructure Library" - ITILu a COBITu. Weblog je součástí informačního portálu AKA-MONITOR, www.akamonitor.cz, spravovaného doc. A. Katolickým.

My Photo
Name:
Location: Plzeň, Czechia

Internetový publicista provozující AKA-MONITOR ISSN 1804-042X www.akamonitor.cz,.

24.5.09

Returnil Virtual System 2008 - ochrana vašeho systému

Tato zpráva je určena především všem těm, kdo se
občas potřebují dát na svém počítači na cestu
určitého dobrodružství.
Mám na mysli zejména poněkud odvážnější surfování
na internetu,nebo experimentování z novým programem.
Jedno i druhé může být zdrojem potíží, může vyvolat
zdržení v práci při odstraňování následků riskantního
počínání. Nezřídka se stane,že dva programy, z nichž
každý samostatně se chová perfektně, jsou-li instalovány
a provozovány současně, mohou se navzájem rušit, nebo
i blokovat. Stahování souborů ze zdrojů, u kterých
nejsme přesvědčeni o spolehlivosti, může vést
k zavirování počítače, atd.
Existuje způsob, jak se před nepříznivými důsledky
spolehlivě ochránit.
Na softwarovém trhu je produkt nazvaný:
"Returnil Virtual System 2008". Vyskytuje se ve dvou
verzích. Verze personal edition je pro domácí použití
zdarma a verze premium edition je placenou verzí.
Program umožňuje ochranu systému před viry, spyware
a jiným nebezpečím při surfování internetem. Ochrana
systému je zabezpečena unikátním způsobem.

Pokud je ochrana aktivní, systém Windows je spuštěn
z kopie diskového oddílu, která je programem vytvořena
při startu. Veškeré změny a modifikace jsou po ukončení
systému ztraceny. Po restartu počítače je systém
uveden do stavu, ve kterém byl před aktivováním této
ochrany.
Na následující adrese jsem vystavil krátkou slideshow:
http://www.akamonitor.cz/returnil/
Zde si můžete prohlédnout prostředí práce v personal
edition.
Program ( ve verzi personal edition ) jsem vyzkoušel
a ověřil jsem si, že po restartu zmizely všechny
změny (nové programy i nová data, resp. změny v datech)
a systém byl uveden do původního stavu. Nepozoroval
jsem výraznější zpomalení funkce. Instalace programu
i jeho ovládání je bez problémů.
Program si můžete stáhnout na následující adrese:
http://www.returnilvirtualsystem.com/
Při surfování jsem měl větší pocit bezpečí, využil jsem
i možnost ochrany citlivých souborů a jak se ukázalo,
pomocí flešky, kterou jsem včas odpojil, jsem dosáhl
i uchování vybraných dat ( i když je to vlastně v rozporu
s posláním programu ) pořízených v systému ochrany.
Myslím, že se vám program může hodit, nejen pro pocit
většího bezpečí při surfování po méně bezpečných
stránkách, ale zejména při testování nových free
programů. u kterých připouštíte riziko konfliktu.